Fotograf Annelie Malmgren- Porträtt och bröllopsfotograf i skåne!

Fotograf i Skåne

Dag 10 - Min tro



Min tro. Vad det gäller tro som i religon så tycker jag det är något av det sämsta som människan kommit på. Vad för gott har någonsin kommit av det? Och hur mycket smärta och lidande i världen har det inte orsakat? Dessutom så är där så mycket inom alla religoner som motsäger sig själv. Njä, jag kan inte riktigt tro på det där.
  Skulle jag välja en religon så skulle det bli kristendomen, det känns som man själv får välja hur mycket man tror på det och hur starkt man följer dess "regler". 

MEN, jag tror dock att det finns något större än än människan, fast att människan bestämmer över sig själv och vad den vill göra med sitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: