Fotograf Annelie Malmgren- Porträtt och bröllopsfotograf i skåne!

Fotograf i Skåne

Jag har en plan.




Fick ju värsta bra ideérna idag när jag jobbade!

Första;
Jag ska gå en fotograf utbildning efter gymnasiet, och jag har kikat lite smått på dom som finns i närheter. Fredrik vill inte flytta till Stockholm, o jag vill inte flytta dit utan honom. men iaf, jag ska söka en i Göteborg, MEN
"Behörighet
Grundläggande behörighet samt Datorkunskap och Foto A och B från gymnasiet eller motsvarande kunskaper. "

Eftersom min skola inte erbjuder Foto A+B, så tänkte jag höra om det är möjligt att gå dom kurserna på Nicc, man kan ju hoppas. Om inte det funkar så tänkte jag ringa dit och fråga vad dom menar med "motsvarande kunskaper" och så om jag kan fokusera på fotodelen av 'Videoproduktion A" och om det duger.
Annars måste jag gå på konvux innan, vilket jag helst vill skippa.

Andra:
Jag vill ju starta eget företag som fotograf, så kom jag på att det kan vara mitt projekt nu i trean, så kommer jag kunna fixa det på skoltid, Fett! Plus att jag kan gå en lärare på skolan att hjälpa med med en hemsida :)



Och med det så känns det helt klart bättre att börja skolan igen :D
Nu får jag bara hoppas det blir bra också,..

Kommentarer
Hanna

Om du vill gå en utbildning som ligger nära förstår jag inte varför du inte söker till typ Ö. Grevies utbildning? Eller till Fridhems folkhögskola i Svalöv? Jättemånga av mina vänner som jobbar som fotografer ska börja där nu i höst.

2008-08-14 @ 10:03:59
C

Jag har också sneglat på samma fotoutbildning i Göteborg (om det är samma vi tänker på). Hörde även att det är sjukt svårt att komma in där! Men du verkar jätteduktig så det är absolut värt ett försök.

Lycka till!

/ Camilla

2008-08-14 @ 10:52:15
URL: http://greatmisfit.blogg.se/
JOHANNA

så himla duktig du är på att fota alltså :) ha en fortsatt bra dag!

2008-08-14 @ 15:34:37
URL: http://preciiious.blogg.se/
Callie

vilket ljuvligt fotografi!

2008-08-14 @ 17:41:49
URL: http://callieslounge.blogg.se/
Prinzessin

Jee bra idee att starta företaget som projekt.



Lycka till med allt, elelr knäck ett ben kanske jag ska säga, teaterskrocken är stark i mig :)

2008-08-15 @ 19:52:21
URL: http://prinzessin.blogg.nu
sara

Den där idén med att starta eget företag som projekt i trean har jag också funderat över! Fast jag har hört att det måste ha att göra med vad för slags inriktning man går, och jag går teknik/säkerhets inriktning...Ganska långt ifrån fotografering.

2008-08-16 @ 01:47:24
URL: http://sarahellman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: