Fotograf Annelie Malmgren- Porträtt och bröllopsfotograf i skåne!

Fotograf i Skåne

Nytt objektiv!


Är nu hemma (hos Fredrik) med mitt nya impulsobjektiv ;)


Canon EF 50mm f/1,4 USM

Var inne på expert och frågade lite om Canon 5D mk IIs vänta lista, (som tydligen rullar på ganska bra) och såg denna skönhet bland objektiven. Har tänkt beställa det jättelänge med det har inte funnits i lager när man bestället via nätet. Lite dyrare, men jag fick det direkt i hand.

Dessutom så väntade en session också ;) Dock så dök i MUAn upp :/ men det var nog lika bra då det var så himla kallt ute! Så tuva höll på att börja nästan gråta.. så det blev en väldigt kort session med två byten och ett grymt nytt objektiv :P fasts en del bra bilder blev det nog, ska kolla igenom dom nu. 

Btw, är det någon som är sugen på att köpa Canon ef 50mmf/1,8 II inkl motsolsskydd ,så har jag ett till salu, 700;-   ett sjukt bra objektiv som jag inte behöver längre.


Kommentarer
Prinzessin

Ohh vad jag är sugen på att köpa.. jag vet ju inte så mycket om objektiv.. men vad är det typ bra till?

2009-01-18 @ 02:42:47
URL: http://prinzessin.blogg.se/
Annelie Malmgren

Bäst är det nog till porträtt, men jag tycker det är ett bra all around objektiv. Det låga bländartalet (1,8) gör så att det blir ett kort skärpedjup (suddigare bakground) och släpper mer ljus vilket gör att man kan minska ISOtalet och bilderna blir mindra brusiga.

Vet inte hur mkt du kan så jag drog hela alltet :P

2009-01-18 @ 16:27:01
URL: http://anneliemalmgren.blogg.se/
joanna

hej hej! den här köpte jag oxå bara för en månad sen den är fantastisk bra. hoppas du e nöjd. Kul att läsa lite på din blogg för att du har samma intresse som jag...;)



Ha det så bra! mvh Joanna



2009-02-19 @ 13:57:06
URL: http://www.mycane.se
Niclas

Hejsan!



Vill bara informera dig om att det enda du egentligen får för de extra tusenlapparna, är 0.4 mer i bländare.

1.4 har däremot en del kromatisk aberration vilket 1.8 inte har.



Sedan om det är värt de extra 3.000(?) som det kostar för att få 0.4 mer i bländare men kromatiska aberrationer - är ju upp till var och en.

2010-06-14 @ 15:03:48
URL: http://www.nlstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: