Fotograf Annelie Malmgren- Porträtt och bröllopsfotograf i skåne!

Fotograf i Skåne

Usch!



Usch Usch USCH! Är det något som jag är dålig på så är det att ta betalt.
Har ett par som inte betalt fakturan i tid, och jag vill inte behöva debitera den där förseningsavgiften,. och tänka men jag avvakar lite, dom betalar säkert in den snart. Inte någon inbetalning ännu.
Skrev ett mail till dom nyss att jag skickar en ny faktura med avgiften om de inte betalar denna månaden,.

Känns extra jobbigt nu, i och med julen och sånt..


Kommentarer
Hobbyfotograf Erica Pettersson

Förstår att det känns jobbigt. Det är en sådan sak som jag också skulle tycka var otroligt jobbigt om jag gjorde fotojobb.

Däremot tycker jag ändå att de får skylla sig själva om de får en förseningsavgift. Du måste ju i alla fall få betalt för det jobb du utfört :)

2009-12-12 @ 22:21:26
URL: http://pitetjej.webblogg.se/
Fotograf MissJeni

Känenr igen det där, men du måste tänka på dig själv, annars kommer många fler att utnyttja din snällhet och du går back på det. Att du gav dom hela månaden att betala innan förseningsavgiften skickas är en väldigt lång tid. Två veckor eller omgående ska du kräva om en faktura inte betalats in i tid. Dom anlitade dig för dina tjänster, då ska dom betala för dom också. I tid!



Stå på dig!

2009-12-13 @ 17:42:44
URL: http://jeni.blogg.se/
Camilla

Äsch, fega inte. Dom har säkert bara glömt eller tappat bort den! :)

2009-12-14 @ 12:37:39
URL: http://oldscratch.blogg.se/
Anonym

Detta är ditt företag och du behöver pengar. och du ska ta betalt. att betala dig i tid är lika viktigt som alla andra räkningar eller hyror osv. så stå på dig och kräv pengarna. tveka inte..

2009-12-15 @ 20:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: